معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل:

نظام آموزش و پرورش یکی از تعیین کننده‌ترین نهاد‌های اجتماعی در ارتقای فرهنگ جامعه است

«حضوری» گفت: نظام آموزش و پرورش یکی از محوری‌ترین و تعیین کننده‌ترین نهاد‌های اجتماعی در ارتقای فرهنگ جامعه به حساب می‌آید.
کد خبر: ۶۲۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ - 02November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «غفور حضوری» معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهمی ‌است که علاوه بر تأکید فراوان مقام معظم رهبری، در اسناد بالادستی کشور نیز بر اجرای الزامات آن توجه ویژه‌ای شده است که لازم است با توجه به رسالت آموزش وپرورش آگاهی بخشی مناسبی در مدارس انجام گیرد.

حضوری ادامه داد: نظام آموزش و پرورش یکی از محوریترین و تعیین کننده ترین نهادهای اجتماعی در ارتقای فرهنگ جامعه به حساب می آید. ضروری است که برای رویارویی با تهدیداتی که در پیشروی این نظام است، از پدافند غیرعامل بهره گیرد. از آنجایی که مدارس قلب نظام آموزش و پرورش هستند، اهمیت این موضوع و آموزش چگونگی مقابله با جنگ نرم در مدارس دو چندان میگردد.

وی افزود: در گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ده ها عنوان برنامه فرهنگی، آگاه سازی و اطلاع رسانی در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان در حال انجام می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل اهداف اصلی پدافند غیرعامل را توجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب پذیری‌ها، و مصون‌سازی تمام تاسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت در راستای  استمرار و تداوم خدمات‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی دانست و گفت: نواختن زنگ پدافند غیر عامل در همه مدارس استان، اجرای مانور مشترک، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه معلمان و مربیان و کارکنان اداری، اختصاص انشاء دانش آموزان با موضوع پدافند غیر عامل در این هفته، برپایی نمایشگاه عکس، اختصاص سربرگ مکاتبات اداری با موضوع پدافند غیر عامل و آگاه سازی خانواده ها در جلسات انجمن اولیا و مربیان از جمله برنامه‌های آموزش وپرورش جهت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها